lørdag, juli 23, 2005

Sommer UFO Færdig!

Yes, min sommer UFO er blevet færdig, jeg fik syet elastik i taljen igår efter den færdig monteret havde ligget hengemt i strikkekurven i en uges tid. I mellemtiden har jeg så tilbragt hver eneste ledig stund i min lænestol i selskab med Harry Potter 6. Kan hun så se at få skrevet den sidste bog færdig snart, meget snart! Min søde kæreste købte bogen til mig søndag, og han lånte en anden af vores venner. To eksemplarer er nødvendige for husfredens skyld. Slynglen påstod, at han var søvnsløs onsdag aften og læste bogen færdig før mig... grrrrrrr. En hurtig stikprøve til frokost, 4 ud af 10 er/skal igang med bogen!


Mønstret er fra Lena Blidels Strikketøj, en bog med mange sjove ider, men med en masse irritationsmomenter. F.eks. opgives der ofte kun 1 størrelse og ingen færdige mål, hvilket gør modifikation af størrelser mere udfordrende. Strikkefastheden er hamrende inkonsistent, i nogle opskrifter x masker og y pinde , i andre y pinde og x masker til enten 5 x 5 cm eller 10 x 10 cm.... Hvilket er irriterende i en bog rettet mod forholdsvis uøvede strikkere og til 200 kr. Garnet er Gepards cotton wool, der er brugt 2 nøgler blå samt 1 nøgle hvidt og lyseblåt.
Tak for de pæne ord om Peacock, næste søndag er udnævnt til påfugledag, det kræve mere koncentration end jeg har om aftenen pt. Der er ikke blevet strikket på det sidste, det er dog blevet til et par timer foran rokken, skønt.

7 kommentarer:

Mette sagde ...

Sådan, Ulla, væk med den UFO. Sagt af den der selv huserer to UFO'er.... Det må være skønt! k.h. Mette

Elisabeth sagde ...

lækre shorts! de har stået på min to-do-liste længe, men jeg kommer ikke rigtig igang med dem... jeg er nemlig helt enig med dig i din kritik af bogen!

mange hilsner
Elisabeth

Tina sagde ...

Der er nu ikke noget som at afslutte en UFO - jubiiii !!
Og "Peacock" ligner afgjort noget, der kræver bare en anelse koncentration, men det er da også besvært værd.

KH Tina

britt sagde ...

Tillykke med færdig UFO - en skøn følelse! Og angående Lena Blidell - hun laver nogen voldsomt trendy bøger, men i mine øjne mangler mange af dem klassiske strikkeoplysninger - som f.eks. løbelængde. Lidt FOR trendy efter min mening.
KH Britt
PS GAAA along havde jeg også spottet - har du meldt dig? Og er der limit for hvor længe det må tage at lave den?

strikkeforsker sagde ...

Britt:
Jeg blev inviteret til GAAAA via en kommentar i min blog. Men prøv at kontakte wittyknits. Der er vist ikke nogen tidsgrænse på, hvornår man skal være færdig. Nogle er færdig og andre er lige startet. Jeg er nok først færdig om 12-18 måneder, såååååååå....

Elizabeth & Britt:
Rart at andre har samme mening om bogen.

Ulla

zeusstrik sagde ...

HP6 kommer til matriklen i morgen, hvde nær købt den i en tysk motorvejskiosk på vej hjem fra ferie:O)) Det er 1. gang jeg kaster mig over HP på originalsproget, må nok hellere vælge "børneudgaven"
Lever nr 6 op til de andre ???

Marie-Louise sagde ...

Uuh- Ulla du rykker ved min dårlige samvittighed. Jeg har nemlig slet ikke fået gang i strikkeriet på min UFO. Der er nok en grund til at den er blevet en UFO. Desuden er jeg ret optaget af mit Charlotte sjal og har ikke meget lyst til at strikke på min UFO. Jeg er ellers ret vild med designet og glæder mig til at få den på så måske skulle jeg se at komme i omdrejninger.
Har du forresten set at Alpakka Silk er kommet i nye mere lækre/knap så hidsige farver?
Marie-Louise