søndag, juli 17, 2005

Peacock Shawl

Det er endnu ikke lykkedes at opdrive en kopi af Harry Potter. Alle bøgerne i div. boghandler er reserveret til forudbestillinger. Nu kan det også være lige meget, jeg låner en kopi af en veninder om et par dage og så må JK Rowling undvære de penge :-)) Ellers sidder jeg bare mest (passivt) i sofaen pga sommervejret, når jeg er hjemme og strikker ikke ret meget. Temperaturen er 25-32 gr C om dagen og ikke under 20 gr C om natten med høj luftfugtighed. Lige nu 100 % så det begynder sikkert snart at støvregne i stuen ;-) Alting er småklamt og man har ligesom et ekstra klistret lag på huden (Yuk!). Så at sidde med 500 g alpaca trøje i skødet og strikke krave er ikke specielt tillokkende. Men peacock er det idelle sommerstrikketøj, nemlig let og luftig, der er bare lige det med koncetrationen. Her er hvad jeg har nået:

Så fandt jeg det her citat hos Deb Menz, Color in Spinning (en af de der må eje nogen):
"Like many people, you have doubts or reservations about dyeing fibers. Relax. You do not need a Chemistry degree to be successful." (Som så mange andre tvivler du eller har du forbehold overfor farvning. Slap af. Du behøver ikke være uddannet kemiker for at få succes.)
OK, men hvad nu hvis man er kemiker? :-))

4 kommentarer:

britt sagde ...

Wuauw, hvor er det flot. De farver!!! Absolut blandt mine yndlingsfarver!!!
Må jeg i ørvigt anbefale bomuld? Det er godt til svedige hænder - for helt at opgive strik - nej, vel? Den fugtige varme lyder rigtigt væmmeligt - ikke lige min kop te!!
Det tror jeg til gengæld uldfarvning er. Man behøver nok ikke være kemiker, meeeeeen mon ikke det hjælper os lidt?
KH Britt

Bettina sagde ...

Superærgerligt med HP6 - især når den her i Dk netop kan købes for 139,- som hardback i Netto!! Min mand blev forkælet i dag. :o)

Mette sagde ...

Peacock sjalet er så smukt, også Peacock..... Er man sjaloman eller ej! Det er så dejligt med pasformen - ikke noget med for lange ærmer eller lignende. Næ, der er tale om et mindre eller større sjal! k.h. Mette

Anonym sagde ...

Hejsa Ulla, lækre farver på din Peacock !
Min datter har blacklistet HP6-bogen; i "hendes" HP-forum er de nemlig ikke helt tilfredse med Rawlings "nye" kommercielle stil ! Det var en dybt forarget 15-årig, som mente at der nu var "solgt ud af Potter-sjælen". Det er hårdt at blive voksen !!
Mvh
Susanne i Silkeborg