onsdag, juli 27, 2005

GAAA 7

OK, først svar på kommentarerne i sidste post.
Hanne, Harry Potter er generelt bedre på engelsk end på dansk, sproget er betydeligt mere levende. Men, men man kan nemt misse små spidsfindigheder og ordspil. Vi skal lige have CITATET fra bogen. Dumbledore efter et længere besøg på badeværelset og adspurgt hvorfor det tog så lang tid.
"No, I was merely reading the Muggle Magazines" said Dumbledore "I do love knitting patterns...". YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meget god bog, uden at sige for meget så er det overturen til sidste afsnit. Øh børne og voksenudgave. Eneste forskel er da vist kun omslaget? Et eller andet med at forretningsfolk i undergrunden ikke vil blive set med en børnebog ;-)
Marie-Louise Alpaca Silk i nye farve, hmmmm kunne godt blive dyrt.

Der er varmeadvarsel i vejrudsigten. Varmeindex over 100 F (36 C) og fugtigt, suuuuk. Vi har besøg af en ven fra Danmark, der friskt indleder sin flyvererfaring med en tur over dammen. Så istedet for en tur til NYC idag bliver det shopping i den kølige Mall og generelt lidt sightseeing i denne uge.
Det 7. felt i GAAA er blevet færdigt, det er designet af Marion Tabler og var rigtig sjovt at strikket. Det er skæve kabler, jeg kommer til at tænke på trapperne på Hogwarths. Det er så hvad det er blevet til på strikkefronten.


Nina, de nye farver ses her. Der er kommet en ny bog og her er et link med nye og gamle farver. Hanne, specialudgaven med guldtryk og andet ER til salg i den lokale boghandel.

4 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

yes, det der med strikkeopskrifterne bed jeg også mærke i ( og lo højt!!!!) Jeg er ikke nogen ørn til at læse på engelsk, men efterhånden glider det lidt nemmere og du har ret, sproget er mere blomstrende i engelskudgaven, også selvom man ikke altid kender den rette oversættelse til dansk, kan billederne i hovedet sagtens fange meningegn:O) OK voksenudgaven er for dem med slips...Kunne man ikke ha opfundet et eller andet læderbind, som man så kunne ha solgt for en formue oveni:O) til dem der ikke skilter med sin barnlige side.
HP griber om sig i fantasien, når selv strikketøjet bringer "minder" frem.
Jeg beundrer din vedholdenhed med tæppet, det kunne jeg ikke leve op til..

Anonym sagde ...

Jeg læste det med den nye alpakka silk, og eftersom jeg meget kraftigt overvejer at strikke Lara er jeg lidt interesseret i at se de nye farver. Er der nogen, der har et link?
Nina Nielsdottir

britt sagde ...

Dejligt at se at du stille og roligt æder dig ind på tæppet. Jeg glæder mig også til at komme igang igen efter garnvask og allergitest. Det er så hyggeligt med et felt engang imellem, synes jeg. Jeg vil også vente med at melde mig til GAAA along til jeg ved hvordan mine hænder har det med det vaskede garn. Jeg regner helt bestemt også med at det kommer til at tage år før jeg er færdig.....
KH Britt

Ingrid sagde ...

Hej Ulla
Tak for rosen til mit påbegyndte GAAA,jeg har endnu kun strikket de to, men vil helt sikkert strikke til et tæppe.
Hyggeligt at se din blog også med dine fine ting.
Mange hilsener
Ingrid