søndag, juli 31, 2005

California Dreaming...

mest fordi Mama's & Papa's CDen spiller i baggrunden og jeg vil tilbage til (Det nordlige) CA igen snart :-)
De sidste par dage har jeg leget guide for en kammerat på Long Island og New York City, så det er begrænset hvad jeg har nået. Meeen lidt er der da sket. Det sidste rosa uld er blevet tvundet, der er ca. 100 g og det har en løbelængde på ca. 160 m/100 g. Så er jeg startet på et par diamantsokker fra Sokkeklubben, godt nok en måned eller tre for sent. Garnet er hjemmefarvet i samarbejde med Hanne og dermed fra lageret.

På et gademarked i SoHo hoppede den her kurv op i mine hænder og pengene ud af pungen... må være magi ;-) Sari Silke er åbenbart blevet så trendy, at det kan købes på gademarkeder i SoHo, pris 10 $ pr bundt, men uden banderole.

Kæresten og jeg stoppede i Hoboken på hjemvejen fra Newark Airport. Hoboken, New Jersey er en ung, dynamisk NYC forstad, med husleje som en akademiker kan betale modsat Manhattan, og et livligt natteliv, mest fordi det er tilladt at ryge på barer i New Jersey??????
NYCs natteliv er forrygende, men hvad andet kan man forvente af "A City that Never Sleeps", Frank Sinatra, der var født i Hoboken, dengang en rigtig arbejderforstad, men ikke reklamerede med det :-)

Mellem to pubs dukke Patricia's Yarn op, så der måtte pigerne lige stoppe, mens herrerne blev sendt videre til næste bar.... Det blev til seneste Interweave Knits og et bundt Manos del Uruguay til en vinterhue. Hmm, SUI (shopping under influence) er farligt De to seneste numre af IK har haft en masse gode ideer, denne gang en flot slå-om trøje i Rowan kidclassic, en aran inspireret sweater og pullover. Måske man skulle overveje et abonnement?

5 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

ingen overvejelser, aboner!!!jeg ville ikke undvære det, bladet blir læst mange gange!!!og gennembladet for inspiration lige så mange gange:O)og den slags magi findes der også når jeg shopper; aner ikke hvordan det kan ske???

britt sagde ...

sikke farver dit sokkegarn har!! MÅ prøve uldfarvning en dag! Og det rosa uld ser også dejligt ud - hvad er planen med det?
KH Britt

Lene Lind sagde ...

Patricias Yarns.... *hulk*.. jeg vil også til London!! De dersens flerfarvede garntyper ER altså hip hos mig for tiden, kan næsten ikke tåle at se flere af slagsen.

Fine sokker i øvrigt.... ;-)

Lene Lind sagde ...

ups - London er vist ikke nok, skal vist længere vestpå. Man er vel ikke geografiautist for ingenting ;-)

Mette sagde ...

Ja, jeg overvejer også et abonnement af Interweave Knits! I første omgang var jeg lidt skuffet, men har så taget mig selv i at tage bladet frem igen og igen for at få øje på ny inspiration! På hjemmesiden er der jo også kig til dette nummers fristelser, så måske......