lørdag, juni 11, 2005

Spinding

Det er vist på tide at få lavet en opdatering selvom det lede sommervejr fortsætter... Oveni ser det ud til, at orkansæsonen er begyndt. Heldigvis er de noget svagere, når de når herop, men de kan stadig dumpe tonsvis af regn. Det positive ved sommerent er, at man kan grille marshmallows og få root beer floats til aftensmad. Root Beer er en sodavand, der smager som Jenka tyggegummi. En float er sodavand med vanilieis, gul sodavand eller cola er også godt.
Jeg har fortsat mine ugentlige lektioner i Val's hule. De første par gange har været introduktion til uld og silke, jeg har prøvespundet til den store guldmedalje. Så har jeg leget med karter, flicker, kamme og andet godt. Val har meget, rigtig meget værktøj og jeg er slet ikke misundelig ;-). Forrige gang var det om farver, der hev hun 6 kasser med forskellige fibretyper og farve ud og så måtte jeg ellers igang.... Det var vildt sjovt, ingen billeder, det sidder stadig på spolen. Jeg overvejer at lave en notesbog med prøver.
Hun "brokker" sig lidt over, at jeg lærer for hurtigt, så de sidste 20 min lærte jeg igår at spinde "tykt og tyndt" garn, hvor man skal glemme alt det man har lært...

Tykt og tyndt garn, der er vist nok en merino/angora blanding fra Ashland Bay.

Lidt fibreshopping er det også blevet til hos The Bellwether. Til venstre 50 g morbærsilke og til højre 25 g prøver på bl.a. Ingeo (majs), Bambus, Soy Silk (soja), Silk Latte (mælk) og Optim (merino derivat). Det hele er til et lille projekt om menneskeskabte fibre. Jeg æææææææælsker silke, merino og andre fibre, der kan spindes til tyndt garn.

Ellers er overvejelserne om hvilket strikketøj der skal med på ferie begyndt.

1 kommentar:

britt sagde ...

Hej Ulla,
Spændende at følge dine spinde-eventyr.
Og hov, der er dukket en Frieda op på din liste - hende må vi vist lige se mere til....:-)
Er det peacock du skal have med i feriebagagen - det der komplicerede sjal i tyndt garn?
KH Britt