lørdag, juni 18, 2005

Licens til at Spinde

Nu har jeg efter 5 lektioner lært grundprincipperne, resten kommer med øvelse mener Valerie, min privatlærer.. (Hmmmm) I tirsdags muntrede vi os med at spinde effektgarn, det var virkelig sjovt. Fra venstre mod højre er det 2 tvundet med fibre droppet ind, det ser bedre ud med fjer, dernæst 3-tvundet med perler (2 uldgarner og 1 sytråd med perler), et effektgarn hvor den inderste tråd overdækkes med fiber. Længst til højre er der et par eksempler på boucle. Boucle og perler skal jeg afgjort lege med en anden gang. Det allerbedste, der er en lektion tilbage og der skal vi rigtig lege udenfor pensum, mere herom senere.

Jo, Frieda er et rigtig luksusstrikketøj. Marie-Louise drømmer om Paula, en lækker slå-om bluse, jeg drømmer om Consuelo. Meeeen 24 nøgler af 50 kr på pinde nr 5, så bruges der for meget garn pr time. Det bliver engang, når jeg scorer kassen i Las Vegas...
Peacock Feathers Shawl
(påfuglefjer sjal) er et design fra Fiddlesticks, der har nogle rigtigt, rigtig lækre sjalsmønstre. Tanken var, at mit Helen's Lace i blå, turkis og lilla skulle bruges til det sjal... Det er da næsten påfuglefarver. Se jeg skal 2 uger til Europa med max 25 kg bagage, så det gælder om at finde projekter, der kræver garn med en lang løbelængde og et kompliceret mønster... (der skal også være plads til garnkøb, kæmpeskildpadder, lakrids, rugkerner og andre livsnødvendigheder på vejen hjem). Helen's lace har en løbelængde på ca. 1 km pr 100 g. Andre forslag?

Val, my spinning teacher, believes that her job is done and the rest is practice (right!). Last time we had fun spinning novelty yarn, e.g., boucle, with pearls and fibres. Frieda is pure luxery, I am dreaming of knitting Consuelo, once I hit jackpot in Vegas or Atlantic city. The peacock shawl from Fiddlesticks is the ideal project for my two-week Europe trip, on which I am limited to 60 lb luggage. Helen's lace in River (blues, purples and turquoise)

2 kommentarer:

Britt sagde ...

YES! Det er det påfuglesjal jeg fandt! Det er SÅ smukt - det kunne jeg også godt tænke mig at strikke en dag. Jeg synes dit Helen's Lace garn ser ud til at være perfekt til formålet!! Det bliver smukt i de farver. Andet garn? Jo, måske Uruguay garnet....det vil jeg da overveje - jeg må jo finde en undskyldning for at bestille noget af det garn - tihi!
KH Britt

Vivian sagde ...

'kæft, det er sejt gået Ulla - jeg er vildt imponeret, hamrende flot effektgarn (og hvordan får du tid ??)

KH Vivian