tirsdag, maj 10, 2005

Maryland Sheep and Wool Festival

Det har været en af de helt sjove og spændende weekender. Den lune og solrige lørdag blev tilbragt til Sheep and Wool festival i Maryland. Det var afgjort totalt 14 timer i en bil og 2 nætter på en luftmadras værd. Jeg skal helt sikker til Rhinebeck i oktober. Bare en tilfældig bemærkning, Rhinebeck er kun et par timers kørsel fra NYC, så det kan man nemt nå på en forlænget weekend i New York og omegn. Der var selvfølgelig rigtig mange af dem her:

Mange forskellig typer, både kendte og ukendte (for mig) racer. "Jacob" fåret skal afgjort studeres nærmere, dets pels er plettet i hvide/brune og sorte nuancer. Der var både kåring og auktion over får. Her er den indleverede uld til konkurrencerne, bemærk M:K forholdet var ca. 1:5:

Så var der ca. 10 lader fyldt med sælgere af garn, fiber, rokke, tene og alt muligt andet fiberrelateret. Både gængse og mere ukendte produkter. Hvad med en rok til 30.000 kr og 6 års leveringstid? Det var vildt spændende at ose blandt alle de forskellige boder og snakke med sælgerne. Paradis for en strikkeforsker og andre fibernørder. Ouch plastikortet kunne hurtigt blive (hmmm blev) rødglødende. Der var multifarvet garn og uldhjul overalt. Måske kommer der snart en ensfarvet bølge?

Så havde nogle af de her søde, nuttede og bedårende væsner også "sneget" sig ind på festivalpladsen, selv om det var en Får og Uld festival.

Kæresten kan godt glemme alt om en hund, jeg vil have en alpakka eller tre (de er flokdyr)! Foto af mine indkøb kommer i næste post. OK, tid til at spinde, hvis jeg skal have brugt lageret inden Rhinebeck.

3 kommentarer:

Mette sagde ...

Ja, jeg har jo ventet i spænding på at høre om din weekend og blev jo langt fra skuffet over din malende beskrivelse. Der er jo tale om slaraffenland!! Go' spinding. k.h. Mette

zeusstrik sagde ...

jeg er dybt misundelig!!! bare det var mig, hvorfor er der ikke noget tilsvarende i dk?? SElvfølgelig er der noget meget mindre ( tre får og en spinster) så vi må jo nøjes:)

Britt sagde ...

Hej Ulla,
Sikke en udflugt - det lyder vildt godt (læs: dyrt) og måske en anelse udfordrende for lagerpladsen (tarvelig kommentar?? ;-)) Og jeg er da "overhovedet ikke" misundelig (nikkenikkenej....).
Mht ensfarvet garn så tror jeg du har fuldstændig ret - ligesom jeg også tror at garnet bliver tyndere i næste "bølge".