tirsdag, maj 31, 2005

Man kan købe alpakkafibre, når man mindst venter det.....

Hjemvendt fra en weekendtur til Finger Lakes og Niagara Falls samt en lille gåtur til Canada. Turistbilleder kommer senere, jeg glemte digikameraet hjemme (indsæt et passende antal lidet kønne gloser på dansk og engelsk).
Der er en del vingårde i Finger Lakes området, så der blevet shoppet. Men hov, der var også et skilt om garn.. Så der tvang! jeg chaufføren til at stoppe. Det var en hyggelig lille nystartet kælderbutik. Ejerinden sad ved rokken. Så jeg spurgte selvfølgelig, om hun solgte spindefibre. "Nej, men parret, der sad i bilen udenfor og var ved at køre igen gjorde, skal jeg stoppe dem?". For at gøre en lang historie kort, så havde de bilen fyldt med nyklippet alpakkauld og var op vej til spinderiet.... De jydske kræjler gener kom straks frem. Men hvorfor h... det kun lykkedes mig at købe en 300 g til en billig penge, når jeg blev tilbudt en sæk med babyalpakka uld, forstår jeg ikke? Hmmm, måske fordi det skal vaskes og sorteres (dvs både fine og grove fibre i et)?
Butikken var startet for 5 uger siden, og ejeren var virkelig flink, så selvfølgelig skulle der handles. Det blev til et halvt pund turkis uldgarn fra Graceful Fiber Arts af uld fra lokalområdet.

3 kommentarer:

Nanna sagde ...

Det lyder da som en herlig tur ;-) Spændende fiber og nyt garn - og sikken en farve...

Mette sagde ...

Det er da helt fantastisk, hvad du kommer på at "små" ekskursioner! Det er en skønt farve.

britt sagde ...

Er livet ikke herligt når tilfældigheder og når man mindst venter det gør den slags køb mulige!? Den turkise er dødflot!!