onsdag, maj 25, 2005

Jeg er klar til sommeren....

Men er sommeren klar til mig?
Næppe, efter vejrforholdene at dømme. Det er 12 gr C, regnen øser ned OG universitetet har lukket for det varme vand (og varmen)... HELE ugen. Nå, men så kan man jo promenere med et nyt sjal hver dag. Sommertoppen er blevet til en vest, som det ses på billedet. Det er taget foran havens azaleabusk. Jeg troede den slags bor i små potter, men herover er alting jo større ;-)

Jeg er ret glad for den. Den er ribstrikket med lidt corsageeffekt, der er lavet med simple ind og udtagninger... Absolut en god basismodel, måske næste gang i hjemmestrik, hvem ved. Det har taget mindre end 3 uger at strikke mest fordi den var med i Maryland og NYC. Jeg skal dog lige have fikset knaphullerne, der er blevet for store, og sat en diskret hægte i øverst, før den bruges alene. Ellers skal bh'en et par skålstørrelser op og håret lysnes... og det look høre ikke sammen med min profession ;-)
Ugens spindelektion var i Navajoplying og om silke, alpakka og mohair. Jeg spandt fibre der "tilberedt" på mange forskellige måde, både kardet og kæmmet. Alene eller blandet med polwarth. Det var for sjovt og fantastisk med en privatlærer. Næste gang bliver jeg måske sluppet løs i Vals fiberhule og må helt selv blande.... jeg er allerede igang med at drømme om sjove kombinationer.

I managed to get a picture of my new summervest before it started pouring down.. I am quite content, though the buttonholes need to be fixed and a discreet clasp added before I want to use it alone. The pattern is versatile and may serve as a useful template for a future (homeknitted?) project... I was spinning silk, mohair, and alpaca, alone or blended with polwarth, and prepared in different ways at my 2nd lesson. I really enjoyed it!

6 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

good job......den er smadder sød den der sommervest.......og det der med dine planer om push-up bra og lyse striber......som du ved; "blondes have more fun"
;-)

kh malle

ps.
erfaringer med discount yarn........billigt, men alt for lang leveringstid...især hvis man hungrer efter at få fingrene i sit garn!

Mette sagde ...

Så var der billede - det har jeg glædet mig til og jeg blev bestemt ikke skuffet! Jeg er vild med farven. Hvor meget garn har du brugt? k.h. Mette

strikkeforsker sagde ...

Tak for tippet Malle, jeg har vist ikke tålmodighed til at vente flere månder på garn. Hmmm, måske skulle jeg låne en flaske brintoverilte på kemikalielageret ;-)

Mette, der er brugt 216 g. Men jeg har strikket den 5 cm længere og indsat et par ekstra cm i vidden, opskriften er str medium og bruger ca. 175 g

kirstens strik sagde ...

Hej Ulla
Sød vest/ sommertop. Ærgerligt med den manglende varme, både inde og ude.
Gider du forresten sende mig din mailadresse, vil gerne spørge dig om noget angående bloggen. Men har ikke kunnet finde din adresse.

Kh Kirsten S

zeusstrik sagde ...

tør hun virkelig slippe dig løs i hulen?? Det lyder smadder hyggeligt med den privatlærer.

britt sagde ...

Hej Ulla,
Forrygende - både toppen og dig (hvad er det for noget pjat med skålstørrelser?). Ooooog man kan vel godt være lidt feminin som naturvidenskabskvinde? I know, de der mænd tager åbenbart kun kvinder der ligner noget fra det gamle DDR rigtigt seriøst....og måske især i naturvidenskab?
kh Britt