søndag, april 17, 2005

Ugens projekt er en T-shirt i bomuldsgarn fra Blue Sky, der på p 4,25 mm går hurtigt fremad. Efter Charlotte trængte jeg til noget helt almindeligt glatstrik inden jeg kaster mig over et felt i GAAA. Halvdelen af ugens produktion på rokken ses på billedet. Det er Romney/Finn uld, langhåret og godt med krølller, så det hænger sammen selv når jeg spinder. Målet er at få to spoler så jeg kan lærer at ply (hvad hedder det på dansk?) på næste møde hos SSGLI.


I eftermiddag tager Charlotte (tak for de søde kommentarer) og jeg til babyshower i storstaden. Forhåbentlig bliver der tid til et besøg hos Purl, der har søndagsåbent...

p.s. Jeg har ændret indstillingerne, så alle kan efterlade kommentarer. :-)

3 kommentarer:

Dorthe Hedehus sagde ...

Hej Ulla
Dejligt at man kan skrive kommentarer til dig
Det er herligt at følge dine spinde-eventyr. Jeg er selv ny spinder :-). BTW ply=tvinde

Keep on blogging

En yderst flittig gæst på dine sider

Britt sagde ...

Hej Ulla,
Skøøønt at jeg bare sådan kan smide en kommentar nu - det ville jeg nemlig rasende gerne om din meget fine Charlotte. Jeg forstår godt din hang til det blå-lilla garn - jeg skulle nok også overtales til den orange farvelade - men flot det er det blevet!!
Hilsen Britt - der også gæster din side flittigt...

strikkeforsker sagde ...

Tak for kommentarerne! Jeg er så glad for Charlotte, at jeg overvejer at lave et ensfarvet. Efter 2 år i udlandet er mit dansk blevet dårligere og alle spindeudtrykkene lærer jeg på amerikansk. Så det er rart med assistance.