tirsdag, april 26, 2005

Sommerkollektionen 2005

Sommergarderoben for en strikkeforsker, der arbejder i et kemilaboratorium, roder på gulvet med elektriske kabler og, når der ikke er udsigt til regn, cykler på arbejde er T-shirt, jeans og sandaler. Derfor skulle der strikkes en klassisk t-shirt med et tvist. Jeg søger altid efter alternative til den obligatoriske ribkant og opsamling af masker til en halskant samt elsker at eksperimentere. Første forsøg er den her:


Garnet er Blue Sky Cotton i en lilla nuance købt hos The Yarn Co sidste jeg var på arbejde i NYC. Hehe, det lader til, at det skal jeg igen om et par uger... Der er hæklet en kant i opslagsmaskerne og lige ovenfor med Berocco cotton twist, et multifarvet garn.

Så lige en detalje fra ærmet...:


Til Hanne, man kan faktisk godt spinde bambus, hamp, majs, mælk og andet godt.... Bare se her
(det er iøvrigt en god fiberpusher) ;-)

4 kommentarer:

Dorte sagde ...

Sød detalje med det multifarvede garn i kanterne - det kan jeg godt lide.

Kærlig hilsen Dorte

zeusstrik sagde ...

hovsa, opdagede at man også kan spinde mælk:O))) tak for linket Ulla, de kunne godt få adgang til min konto*gg*

Britt sagde ...

Hej Ulla,
Enig med Dorte, ded lillebitte multifarvede kant er rigtig flot!! Mange hilsner,
Britt

britt sagde ...

Hej Ulla,
Helt enig med Dorte, den multifarvede kant er rigtig flot!
Mange hilsner,
Britt