tirsdag, april 05, 2005

Lidt snoet uld og et strikketøj med huller i

Juhuuu, der sker endelig noget på strikkefronten herover. Charlotte og jeg er blevet venner igen. Måske fordi jeg nu har lært mønstret udenad, printet charlotte.xls fra Webstrik ud og haft en lørdag eftermiddag til at strikke. Spændende tv-programmer og nybegyndt mønsterstrik en sen aften har aldrig været nogen god kombination. Eller også er tredje gang bare lykkens gang. Jeg er igang med række 91 af 154, så knap halvvejs.


Søndag blev det til et par timer ved rokken i selskab med søndagsmatine på National Public Radio, den eneste kanal, jeg kan holde ud at høre i mere end 5 min. Søndagens produktion fra min rok og det allerførste garn (længst tv) jeg spandt på SSGLI mødet ses her:


Hmmm plads til forbedring. Men som Clint Eastwoods film, det bliver bedre og bedre for hvert forsøg.... Ja, jeg har set Million Dollar Baby (*****) idag.

4 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

det ser da godt ud, Ulla. Nej, der kan ikke spindes i takt med teknomusik*ggg* Der skal beroligende toner til. Ville ønske det var mig der havde fået "charlotte" ind på nethinden. Det er ulideligt at strikke med øjnene på et diagram hele tiden.Det ser lovende ud.

Nanna sagde ...

Det bliver nu flot i originalgarnet - det charlotte sjal - måske man skulle prøve det en dag ;-) Jeg har jo også fået lært det udenad efterhånden...
Jeg er nu også lidt lun på gypsy-sjalet, så måske er det til det jeg skal investere i originalgarnet.

strikkeforsker sagde ...

Tak :-)
Hanne, rok og rock er nok heller ikke nogen god kombination. New age og klassisk passer bedre :-))
Mønstret til Charlotte er nemt nok, når man har strikke de første 2-4 mønsterrapporter. Man kan "se" hvad der skal strikkes... mønstret er kun 8m x 8 p.
Nanna, koigu er lækkert! Prøv gypsy.
FYI koigu stiger med 1 $ pr fed snart (ellers er det lige sket).

Mette sagde ...

Usch, hvor sjalet bliver flot. Desværre tror jeg ikke, at jeg har mod på det. Jeg må tilstå, at mine flæser på mit Latifa tørklæde er en investering, jeg ikke ville være foruden. Med flæser i Kougu er tørklædet bare fantastisk!! Du er godt på vej til at blive en spindehaj - heldige kartoffel!