torsdag, april 21, 2005

2. møde hos Long Island Spinning Study Group...

...var fantastisk. Jeg kom videre med at spinde og vigtigst af alt jeg har fundet en privatlærer. Valerie tilbyder eneundervisning, 6 lektioner af 3 timer for et beskedent beløb i dagstimerne. Heldigvis har jeg fleksible arbejdstider (jeg kan selv bestemme hvornår jeg arbejde mine 45+ timer pr uge), så nu vil jeg have formiddagsundervisning.

I begyndelsen af hvert møde har vi "Show and Tell", hvor vi kan fremvise og fortælle om sidste måneds færdige projekter. Jeg havde min dacapo på i aften og det vakte så stor opmærksomhed, at jeg blev opfordret til at fortælle om den. Dacapo fik mange flotte kommentarer og adskillige skulle mærke nærmere og prøve den. Jeg har fået endnu større respekt for Hanne Falkenberg, dacapo ser fantastisk ud på mange forskellige kropstyper og aldersgrupper (Mermaid røg ind på fremtidige projekter). Sommerfuglen får vist lidt gratis reklame i vores næste nyhedsblad... (HF kits er dobbelt så dyre herover).

På resten af mødet viste Judy billeder fra hendes fantastiske tur til Peru med et spinde og vævetema. Der var billeder af alpakkaer og peruvianske væve og spindegrupper. Hun medbragte også tæpper, huer og andet indkøbt der. Jeg vil til Peru! og Maryland Sheep and Wool Festival. Sidstnævnte er Østkystens største marked for spinde og strikkerelaterede ting og foregår første weekend i maj. Jeg har næsten overtalt kæresten til en weekendtelttur til Maryland....
Strikkemæssigt arbejder jeg på min T-shirt bluse, der ses på forrige indlæg, men de billeder er for kedelige. Det er også blevet til lidt fibershopping online hos Elizabeths fiber



Jeg er blevet haveleje, vores hus kom med have og der har jeg muntret mig i weekenden. Hvornår opfinder man et træ, hvor bladene enten forsvinder på magisk vis om efteråret eller er nedbrudt næste forår?
Vi har et helt træ fyldt med disse smukke blomster:


Grill tips:
Majskolber med blade lægges i blød i min et par timer og grilles.

3 kommentarer:

Mette sagde ...

Sikk'en smuk blomst!! Det lyder fantastisk med dine spinderier! Ang. perugarnet kan jeg godt følge dig. Det er lækkert, vores lokale Butik Strik har mange garner fra Peru og de har bl.a. lige fået den lækreste, lækre bomuld hjem! Jeg har ikke fået strikkepindene til dig endnu, men jeg arbejder på sagen! k.h. Mette

zeusstrik sagde ...

skal vi snuppe en studietur til Peru??? Tillykke med privatlæreren, det er bare lykken !! Jeg synes nu de skal opfinde et træ med uldne blade, så kan de spindes væk:O))))

zeusstrik sagde ...

PS.Vi griller nu bare majskolberne, uden blade, direkte på grillen, hvad opnår man på den anden facon??? og et lille tips: griller i bananer og spiser dem med puddersukker, whiskey, og flødeskum?? alle tiders desert.