lørdag, marts 19, 2005

Færdiiiii!

Først: Jeg har modtaget min præmie i Webstriks fødselsdagskonkurrence, en lækker håndcreme og læbepomade med solfaktor. Det skal nok blive brugt. Mange tak til Pia
Efter en hektisk uge har jeg endelig fået tid til at opdatere min blog. Så hektisk, at BF frivilligt tilbød at lave indisk mad i aften (normalt vil han hellere vaske op, hvilket er helt fint med mig). Der har været mindre strikkekrise på matriklen. Det hele skyldes den her:

Et supersimpelt projekt, en glatstrikket baby-cardigan med perlestriksborter på pinde nr 2.5-3 mm. Gaaaaaaaab. Bemærk dog de nuttede knapper. Normalt strikker jeg den i svensk Regnbuegarn, batikfarvet bomuld, men denne gang er det Lang Bebe købt hos Markno. Et udemærket alternativ. Garnet er måske lidt for løst tvundet efter min mening, idet strikkepinden meget let kan splitte garnet. Det eneste, der reddede den fra at blive en UFO var 2 arbejdsdage i NYC og dermed 7 timer i et tog. Jeg nåede et besøg hos The Yarn Co. De var utroligt flinke og hjælpsomme, så jeg har smuglet 5 bundter af et lækkert bomuldsgarn og en gratis opskrift til en sommerbluse med hjem. Man vælger selv garnet og så får man skræddersyet en opskrift på baggrund af ens mål, garnvalg og strikkefasthed. Et smart koncept! Normalt er jeg der i weekenden, hvor der er meget travlt og dermed mindre tid til kunderne. Men denne gang var det en helt almindelig onsdag eftermiddag.

Nå ja, så var jeg til mit første møde hos Spinning Study Group of Long Island. Som spået i et tidligere indlæg, så tegner det til et dyrt, men spændende bekendtskab. Hvorfor må Du vente med til næste post....

4 kommentarer:

Fru Schwartz sagde ...

Er det blevet til Strikkeforsker - nu med Rok???..Hvor er'et altså spændende!

Kh Helle

Bettina sagde ...

Hej Ulla,

Jeg er bagud med læsning men så lige "Ny Ribjakke"...og blev ret overrasket, for det er samme jakke som i Strik A La Carte hedder "Kosak"...meget mærkeligt firma.

strikkeforsker sagde ...

Hej Bettina,

Interessant!
Sukkertrøjen i Strik a la Carte er næsten identisk med 1937. Jeg har en 10 år gammel udgave af 1937 og den ligner Elizabeths sukkertrøje.
Iflg webstrikkerne er mønstret det sammen, men ærmerne er ændret lidt. Gammel vin på nye flasker eller designkrise?

Ulla

zeusstrik sagde ...

hov hov ulla, du kan da ikke sådan lade os hænge i uvidenhed. Skynd dig at skrive, har du også fået smuglet en rok ind på matriklen??? ( det må ha set sjovt ud!)