onsdag, februar 02, 2005

Gaveregn

Her er billeder af to af mine fødselsdagsgaver, garnet til højre er Lorna's Lace. Til venstre er der en prøve på alpaca uld, der dog skal spindes først.

Øv, jeg kan ikke finde billedet af min bedste fødselsdagsgave, en garnvinde og et garnnøgleapparat. Dog kan jeg fortælle, at det ser rigtig lækkert ud. Meeeen, det er altså i Danmark og jeg har 35 fed garn på matriklen, der skal vindes. Det er jo en uholdbar situation, så 17 februar smutter jeg til DK for at hente gaven (og besøge familie etc).

Dacapo er pt i skammekrogen, det er for kedeligt kun at strikke ret i weekenden, men fint efter en 12 timers arbejdsdag. Jeg holdt strikkeweekend og savnede udfordring, så jeg startede på et felt i GAAA. Aranstrikning er for fedt!

Et af weekendes højdepunkter var en tur til 2 lokale garnbutiker med privatchauffør, der selv havde fundet adresserne! Granny's Yarn Shop, en rigtig "bedstemor" butik, utrolig hyggeligt, måske lidt for meget akryl efter min smag, men der var også Noro og Silky Wool. Det blev til Elsebeth Lavolds Viking Knits. Afgjort et sted jeg vender tilbage til... meget snart efter Silky Wool. Der er allerede 2 modeller fra den på ønskelisten.

Three Black Sheep var en af den slags butikker hvor 80% af kunderne er "Ladies who Lunch" dvs forsørges økonomisk af en hårdtarbejdende mand, min 1 karat diamantring, og strikker ivrigt.... halstørklæder til f.eks. velgørenhed. The Yarn Co i NYC er for alle Upper West Side Prinsesserne... Tænk Charlotte i "Sex and The City", så har du en ide. I Danmark kan lignende findes i Whiskeybæltet og Skåde. Jeg vender nok tilbage, for det er den nærmeste Rowan pusher.

Til Hanne, Babylon 5 er den ultimative Science Fiction TV serie, velskrevet og gennemtænkt, meget, meget bedre end f.eks. Star Trek. Vi naturvidenskabelige nørder mødtes på Steen Billes Torv kollegiet, der havde kabel TV og stort fælleskøkken, hver søndag eftermiddag i halvfemserne. Jeg har fået 1 sæson i gave og spare nu op til de 4 jeg mangler :-)

Ingen kommentarer: