lørdag, december 18, 2004

Julestemning

Ugens færdige projekt er et par strømper i Regia Jaquard, der er strikket i garn fra lageret. Der strikkes stadig på første ærme af Dacapo.



Risengrøden simre i sengen, rugbrødene er i ovnen, honningkagen er færdig og de elektriske lys på juletræet blinker lystigt. De indledende forberedelser til morgendagens julefrokost er i fuld gang. Jeg jagter dog stadig en flaeskesteg med svaer.... Selv julevejret er måske på vej.
*<:-)
Ugens "offer" er vores kinesiske ph.d. studerende, Meng. Tirsdag var vi hos AC Moore, en hobbybutik med alt mellem himmel og jord for at finde garn til halstørklaeder. Hun er vild med alt, der er er "Pink and Fluffy" (lyserødt og pels/fjeragtigt) og der er rigeligt at vælge imellem hos AC Moore. Strikkevirusen har bredt sig, så en afskedshilsen til en post doc fra en af mine kolleger var: "I know the real reason for leaving. You do not want to learn how to knit". :-))

2 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

sig mig, jager du dine kolleger med pindene??:)Der jules dobbelt så meget hos dig, end her hos os....SKØNNNNT!

strikkeforsker sagde ...

Mere edderkoppen, der der fanger dem i sit spind... Jeg har et par gange (hmmm) strikket strømper på arbejde, i mine pauser altså. De spørger skam pænt, om jeg vil lære dem at strikke.