søndag, december 12, 2004

Hvordan går man i garnbutikker uden at købe noget?


Tja, man fandt en garnbutik, der gav 25% rabat, hvis man køber garn for mere end 120 $... Da jeg er helt forgabt i The Great American Aran Afghan strikket i Cascade 220 efter at have set det "live". Så var tanken, at det her nøgle Cascade 220 og dets 24 fætre og kusiner (hmmm 29, man skulle vel nødig løbe tør for garn) skal bruges til The Great American Aran Afghan. Det har medført følgende væddemål i husholdningen: Hvad er sker først: Tæppet er fædigstrikket eller jeg er fastansat ? Det kan oplyses at fastansættelse først kan forventes om en 5-8 år, hvis jeg bliver i universitetsverdenen. Derfor forsøger jeg at holde mig i skindet og ikke købe noget... Det gik så godt indtil i fredags, hvor jeg endte med en større ordre hos Markno. Dvs. jeg lokkede Lesley til at købe et halvt dusin strømpegarnsnøgler og så skulle jeg altså lige fylde op til gratis forsendelse.... Ingen tvivl om, at tæppet kan nås uden problemer, men man bliver jo så nemt lokket til at projekter.

3 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Jeg tror aldrig, at jeg har været i en garnbutik uden at komme ud med mindst 1 nøgle garn :O) Ellers lyder det vel nok spændende med dit Great American Aran Afgan tæppe - glæder mig til at følge med i processen!

strikke_jane sagde ...

Uha, kan ikke sige mig fri for at være ret meget misundelig på dit garn til the great american. Jeg har haft bogen liggende længe (strikket 1 enkelt firkant i noget strømpegarn), men har ikke fundet det helt rigtige garn til tæppet, ja jeg har heller ikke lige fundet tiden. Men på den anden side kan jeg jo også bare sætte 5-8 år af til det, så kan det være jeg får det færdigt:-)) Glæder mig til at se firkanterne, når de bliver færdige:-))

Dorte sagde ...

Hej Ulla !
Held og lykke med dit tæppe - forstår godt du MÅ strikke det !! Jeg er selv igang med et tæppe syet i patchwork - Dear Jane. Samme princip - en frygtelig masse firkanter med forskellige mønstre.
Venlig hilsen Dorte