onsdag, december 29, 2004

Godt Nytår

Så er starten gået for The Great American Aran Afghan.

Første felt er færdigt. Så mangler jeg bare 23 og en kant... Første købstilbud blev modtaget, da jeg havde strikket 1/3 af feltet (det er ikke til salg!). Jeg er begyndt med et af de lette, det er designet af Ginette Belanger. Jeg har endnu ikke afgjort, om jeg strikker 20 forskellige. Nogle af felterne er mere amerikanske, end de er kønne. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor "snydefeltet" vandt første præmien. Forhistorie: Knitter's Magazine udskrev en konkurrence, hvor man skulle designe et aran felt til tæppet. Bogen indeholder 24 feltet, 20 til tæppet og 4 til puder. Vinderfeltet er en mini aran sweater, der er syet! på et vrangstrikket felt... mange af de andre designs har smukke kable mønstre eller strikket på snedige måder.

Nørdet som jeg er, har jeg allerede fået ideen om et tæppe, hvor motiverne er forskellige krystalstrukturer. Jeg har en ide, der skal afprøves ved lejlighed.

I morgen smutter jeg på 6 dages ferie i Orlando, Florida, så jeg får nok startet på næste felt. Vi fejre nytår hos en af vores danske venner og hans ukrainske bofæller. På menuen er andesteg med sukkerbrunede kartofler og ris a la mande. Så godt Nytår til Jer alle!

6 kommentarer:

Nanna sagde ...

Hvis en ikke viste bedre, kunne jeres nytårsmenu jo forveksles med noget der blev spist rigtigt meget af en uge tideligere herhjemme :-) Godt nytår.

Kh Nanna

Dorte sagde ...

Hej Ulla !
Din første firkant er rigtig smuk.
Hvis der er mønstre i tæppet, du ikke bryder dig om, så kan du måske designe dine egne ?
patchwork-tæppet jeg tidligere nævnte for dig, finder du et billede af her : www.dearjane.com
Det består af 169 kvadrater med en række trekanter omkring. Jeg har nået at sy 65 .... lang vej endnu.
Det frister at strikke et tæppe som dit ....
Hej fra Dorte

strikkeforsker sagde ...

Nanna, godt gættet :-) Så må vi se hvordan dansk julemad smager i 20 gr varme... Vi har endda marcipangris.
Dorte. Jeg kiggede lige på hjemmesiden, det er en flot quilt. Egentlig vil jeg også gerne lære at quilte, nu jeg bor i USA. Men der er ikke plads til et ekstra skrivebord hjemme, så det venter lidt. Jeg glæder mig til at se billeder af dim quilt.

Dorte sagde ...

Hej Ulla !

Du kan se mine første 60 blokke her :
http://www.sitecenter.dk/patchwork/dearjane/

Jeg har valgt en noget anden farveskala end den originale quilt.

Hej fra Dorte

Bettina sagde ...

Det felt har jeg også strikket, det var meget sjovt, da jeg først fandt fidusen i de lidt pudsige snoningers "knudepunkter".
Jeg havde ikke luret det med "snydefeltet". Men jeg tror nu også nok, jeg laver dette tæppe som "arvetæppe" til mine unger, hvor jeg lavet 1 eller 2 felter meget personlige med deres navne, måske fødselsdato eller lignende, strikket i strukturstrik. Derfor strikker jeg også i dobbelt strømpegarn, det kan tåle en masse vask.

strikkeforsker sagde ...

Bettina, det lyder som en god ide med et "arvestykke", men du må så hellere strikke et tæppe til hver. Hmmm, et kvadrat med initialer og årstal var måske ikke nogen dum ide...