mandag, december 27, 2004

Glædelig Jul

Hjemkommet efter hyggelig jul hos kærestens familie. Det har været en stor oplevelse at prøve en amerikansk jul. Endda med et uventet dansk indslag i form af melodien til "Dejlig er den Himmel Blå". Organisten i den presbytarianske kirke turnerer jævnligt i Danmark og kirkens orgel er importeret fra Danmark.

Julegaverne åbnes Julemorgen, først en julestrømpe fyld med guf, frugt og små pakker fra Santa, som dagens allerførste gerning og dernæst "almindelige" pakker. Jeg blev rigeligt begavet til trods for at pakken fra mine forældre ikke er nået frem. Af garnlige gaver blev det til 2005 Knitting Pattern a Day (kalender), 3 mm Addi Natura og 4.5 mm ibenholts rundpinde fra kæresten, han er nu lærenem :-). Vivian Høxbros Shadow Knitting blev købt for et gavekort til Barnes & Noble.

Strikkemæssigt har der været et par tabte maske. Det første ærme til Dacapo blev strikket på udturen... og så var der ligesom ikke mere at lave på det, da rygstykket var hjemme. Juledag starter jeg på det første felt i The Great American Aran Afghan. 2/3 færdig med det og 2/3 igennem Return of the Jedi (vi havde Stars Wars Marathon) går der en splint af min 4 mm strikkepind og så er det projekt ligesom i stå... Hvordan fikser man den (den er ikke knækket, blot en splint på langs)????? fint sandpapir?

Ingen billeder idag, vi har brugt 4,5 time på at køre hjem i tæt trafik og de sidste 40 km på sneglatte veje (udturen tog 2,5 time). Huset ligner nu igen billedet fra sidste post... Selvfølgelig SKAL jeg på arbejde i morgen.

2 kommentarer:

Nanna sagde ...

Glædelig jul. Lyder til du har haft et par dejlige dage, og har fået nogle fine strikkegaver ;-)

Mette sagde ...

Jeg har altid syntes, at det så hyggeligt ud med de fyldte julesokker! Nu har du så ovenikøbet prøvet det! Gode strikkegaver - det er ikke at kimse af. Jeg fik 3 ngl. Noro Kyreon af min søn (jeg hjalp lidt selv), et par bambusstrikkepinde og min strikkekalender (ekstra gave fra min søde mand) må være lidt nærmere Danmark dag for dag..... k.h. Mette