mandag, november 15, 2004

Søndag i Staden



Min yndlingslæsning for tiden. Jeg går som katten om den varme grød omkring The Great American Aran Afghan. Efter at have set det strikket i en butik igår, er jeg fuldstændig fortabt. Men 20-25 nøgler garn er det altså et stort og lidt dyrt projekt, men mange timers underholdning er garanteret. Den anden bog er også god, der er afsnit om alt fra at håndspinde, farve til strikning. Her er blevet koldt, og den første smule sne, der dog er forsvundet igen, faldt fredag nat. Klar blå himmel og let frost er nu skønt, bortset fra de første 5 min efter jeg er blevet hevet ud af sengen til morgenløbeturen. Jep, jeg står op kl 6.30 for at løbe hver anden dag, skønt når man er kommet hjem igen.
Blogger er dum! Der var igen serverproblemer igår aftes da jeg ville poste min beskrivelse af søndagsturen til NYC. Den gik til SoHo og Chinatown, jeg fik besøgt to garnforretninger: Purl i Soho og Knit New York. Knit NY har et genialt koncept, det er en kombineret garnbutik og cafe. Så efter at have parkeret kæresten med en kop te og en kanelsnegl havde jeg 20 min i fred og ro til at kigge på garn og købe garn til Nanna. Det var der, jeg fandt plaiden strikket op, så jeg klappede Cascade 220 garnet i laaaaang tid. Purl var tætpakket, så jeg smuttede hurtigt igen. NYC garnbutikker er et sjovt studie i forskellige personertyper. Det er hipt at strikke, så "alle" vil gerne gøre det. De fleste har dog ikke tålmodighed til mere end et tørklæde på store pinde...Der var flere tørklæder og sjaler end sweatre strikket op som modeller. Men lidt gemt var mønstre til bl.a. Noro, Rowan, Jaeger.... Jeg var enormt heldig. Vi mangler snaps til vores julefrokost, og den første spritbutik jeg vader ind i har både Rød Aalborg og Jubilæumssnaps. Ellers blev det til en tur til Barnes and Noble for at kigge strikkebøger, kogebøger og SciFi samt aftensmad i Chinatown inden vi tog toget hjem.

Strikkemeldinger:
Nanna er en heltinde!!!
Hun har sendt mig de to nøgler Gepard CottonWool jeg efterlyste. Tusind tak.
Min booga bag skal bare valkes, så kommer der billeder.
Jeg har lavet strikkeprøve på min Hanne Falkenberg Dacapo... Er hendes modeller enorme i størrelserne????
Ud fra målene kunne en small næsten passe. Jeg ender nok med at strikke str medium for at få ærmerne lange nok.
Mit hemmelige strømpeprojekt skrider fremad, jeg er igang med nummer 2 :-)

2 kommentarer:

Bettina sagde ...

Jeg hygger mig også med tæppet af og til - jeg har valgt strømpegarn, strikket dobbelt, for så kan tæppet da vaskes. Desuden er det ikke så dyrt igen, det passer min pengepung godt. :o) OG så køber jeg det i Brugsen, derfor kan jeg altid få fat i mere garn. :o)

Marianne sagde ...

Hej Ulla.
Mange af mine kunder strikker tæppet i den råhvide 6-trådede Fottissima. Den er lidt tyndere end originaltgarnet, men giver så til gengæld et meget lettere tæppe - lige til at vaske i maskinen!
God fornøjelse med strikningen!:-)
KH-Marianne