fredag, november 05, 2004

Regnbueluffer


De er altså strikket af det samme nøgle garn (så en sjat mere til en tommelfinger). Jeg "kom til" at købe 4 nøgler Noro Kureyon (farve 92) hos den lokale garnpusher for et par lørdage siden, da jeg nu har læst så meget om garnet. Jeg fik straks en ide om, at et par multifarvede luffer ville være værd at prøve... Afgjort sjove og anderledes, ideelle til børn og barnelige sjæle (mig). Der er 3 nøgler mere, de skal anvendes til en booga bag. I går aftes legede jeg med min håndten og gjorde afgjort fremskridt. Jeg har næsten fået spundte alt ulden, der kom med tenen, men jeg har andet på lager. Ellers er jeg sådan midt mellem større projekter, min dacapo lokker afgjort, men måske vil jeg lige bruge lidt af lageret til nogle småting. Jeg venter (u)tålmodigt på, at Vivian Høxbros bog om skyggestrikning udkommer på engelsk, så der kan komme et eksemplar hjem i bogreolen. Juleprojekterne er igangsat. Jeg har smuglet et sæt strømpepinde og et nøgle opal garn med på arbejde. Kæresten mener afgjort, at et bestemt nøgle fra mit sidste indkøb hos Markno skal laves til strømper til ham. Meeeeen, det fortalte jeg skulle bruges til noget andet... så nu smugstrikker jeg strømper i mine kaffepauser.

5 kommentarer:

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

de er simpelthen bare såååå seje de der nye luffer! hvilke farve er det fra Noro Kureyon....?

held og lykke med dit smugle-smug-strikkeri-projekt til kæresten :-)

kh malle

Bettina sagde ...

Årh, de er cool, de luffer! Jeg er vild med Noro, det er bare for dyrt for min pengepung.
Bare min mand gad hjemmestrikkede Opaler, men med jobbet som psykolog mener han, han skal være så kedelig og neutral i tøjet som muligt. :o(

strikkeforsker sagde ...

Malle: Farven er Kureyon no 92.

zeusstrik sagde ...

søde luffer. Min erfaring sir mig at garnet filter ved brug, så de blir med garanti lækre... Øhh skyggestrikbogen er da kommet på engelsk/amerikansk??

Mette sagde ...

Jeg er vild med de luffer, men ikke med garnprisen..... Det er lige mig!! Samtidig vil jeg spørge dig, om du som udlandsdansker bager amerikanske småkager? Jeg er vild med at bage småkager - ikke mindst chokolade cookies - så hvis du lige havde én for en dansker forståelig opskrift fra det fjerne.... Forleden bagte jeg nogle med marshmellows - mums! Åndsvagt spørgsmål til en strikker, men jeg er også passioneret hjemmebager.