lørdag, oktober 02, 2004

Garn Bonanza i Århus

Advarsel - læs ikke videre hvis du har købestop....
Jeg har været på garnshopping i Århus midtby, desværre for mig men godt for mit AmEx havde Marianne Isager ikke al garnet til Ny Ribjakke. Nu ved jeg så, hvad jeg ønsker mig i julegave :-)
Jeg kunne ikke stå for følgende gode tilbud....

Grignasco Cashmere fås til 87 kr/25g (halv pris!) hos Marianne Isager. Der var brun, turkis, khaki og en rød/coral tilbage fredag. Det er noget superlækkert 100% cashmere, ren luxus men normalt svinedyrt. Jeg har forsynet mig med nok til en undertrøje fra Lena Blidells "strikketøj" eller måske forsidemodellen på "Vintage Knits" (Rowan), der ellers ville koste tæt på 700 kr i garn!

Fandango i Gl Munkegade har restsalg og der kan gøres et par gode indkøb i deres rodekasser. Jeg fik 250 gr råvidt, ujævnt spundet uld til 25 kr. Nå ja, også en gang strømpegarn og pinde til en veninde som 30 års fødselsdagsgave, med det tæller jo ikke med.

Jeg fandt ikke noget hos Ingers i denne omgang, trods ihærdige forsøg, det jeg skulle bruge var ikke hjemme. Men jeg har klappet garnet :-)

Jooo, så blev det til 2 ngl Cocoon til tøfler fra "Strik på den fede måde"... jeg skal jo have brugt resterne af mit Kidsilk Haze ;-)

2 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

tak,tak jeg har længe kigget på garnalternativer til undertøjet fra "strikketøj", nu kan min ældste få et længe ønsket sæt ( tror jeg, for det er stadig lidt pebret til min pengepung) hvilken farve vil du gerne ha ribjakken i ??? måske vi kunne lave en lille byttehandel???? Jeg har et kit liggende i gråt.
kh hanne s ( soevsoe@mail.dk hvis vi skal snakke byttebyttekøbmnad:O)))

strikkeforsker sagde ...

Hej Hanne... svar og spørgsmål er sendt pr email.